Start-up sau franciză? Ce-ar fi mai avantajos în România?

start

Franciza se bazează pe un acord comun între Francizor și Francizat. Mai exact, se acordă celui din urmă dreptul de a folosi marca serviciilor sau produselor. Însă totodată se impune și obligația de a respecta condițiile de conducere indispensabile afacerii. În schimb un start-up, pornește de la o idee proprie ce necesită adesea investitori privați. Și, după cum se știe, nu orice afacere nouă este neapărat un start-up.

Sigur că, indiferent despre ce business ar fi vorba, nu putem omite partea financiară. Doar că în timp ce un start-up implică un risc destul de mare, o franciză pare mai sigură. Aceasta, datorită faptului că s-a testat înainte și vine la pachet cu acel know-how necesar bunei funcționări.

Știm doar că brandul este mai greu de construit de la zero. De aceea este o idee bună să se urmeze modelul de succes avut deja de alții cu experiență. Fiindcă nu e de ajuns să avem banii și dorința de a deveni antreprenori, dacă nu prea știm cum se fac lucrurile. Iar aici vine franciza în ajutor.

Model de succes, brand creat deja, planul de structură, suportul necesar, marketingul, toate vin împreună cu franciza cumpărată. Iar prețul de achiziție al uneia pornește și de la 5000 de euro.

Dacă tot vrem o afacere, mai bine o franciză decât un start-up

francizeCum ziceam și mai sus, nu orice nouă afacere poate fi considerată start-up. De obicei start-up-ul înseamnă o idee inovatoare și riscantă, nefiind testată și neavând siguranța că va funcționa. Ori la început de drum antreprenorial, prea puțini se avântă în astfel de valuri.

Bineînțeles, afacerile pot fi „copiate”, aplicate, după cum vedem la alții, însă de ce să nu mergem la sigur? Dat fiind faptul că tot vrem să încercăm ceva ce se face deja. Și dacă tot nu e start-up, mai bine franciză! Așa am avea mult mai multe avantaje. Am beneficia de îndrumare și informații fără a mai pierde prea mult timp căutându-le. Practic luăm rețeta și o aplicăm.

De pildă mie, mi-a atras atenția franciza LMI – Leadership Management International. Prin acest program se găsesc soluții pentru dezvoltarea personală și profesională la nivel occidental. Iar pe mine m-ar încânta să pot ajuta la schimbarea oamenilor în bine. Mai ales că nivelul de investiție nu ar fi chiar imposibil, acesta fiind cuprins între 5000 și 10.000 de euro. Și programul e disponibil și în Timișoara, deci destul de aproape de mine.

Dacă ar fi să aleg o franciză, așadar, cred că aceasta ar fi în top. Pentru că îmi place să mă dezvolt, să comunic și să ajut alți oameni. Însă cum nu-mi plac riscurile mari, un start-up nu știu dacă mi s-ar potrivi. De asta și consider că pentru România de-asemenea ar fi bine să se dezvolte și alți tineri antreprenori, alegând francize profitabile. Fiindcă la început de drum, aceste idei de afaceri chiar pot fi aplicate cu succes. Plus că am investi la noi în țară, pentru noi. Nu ar fi asta minunat?

Însă nu știu ce crezi tu. Așa că aș fi curioasă: dacă ar fi să pornești un business, ce-ai alege?

Articol scris pentru SuperBlog 2017 – proba 17

17 thoughts on “Start-up sau franciză? Ce-ar fi mai avantajos în România?

  1. Partea buna cand vorbim despre franciza este ca lucrezi sub un nume /brand deja consacrat ceea ce ajuta enorm la dezvoltarea unei afaceri si obtinerea de profit.

  2. Am promis că din primăvară ne vom interesa si noi si vom lua o decizie. Inca nu stim ce ni s-ar potrivi cel mai bine pentru ce vrem sa facem.

  3. Mai intai intrebarea ar fi daca as mai vrea sa pornesc un business 🙂 un start-up am avut, am vazut ce inseamna mediul de afaceri in Ro, prefer sa nu comentez aici ce gust mi-a lasat experienta aia. As miza pe franciza, totusi.

  4. Nu cred c-as alege ce-ai ales tu pentru ca nu am nici un fel de cunostinta in domeniu. Prefer sa aleg ceva mai usor de gestionat si inteles precum o cafenea, un magazin de cosmetice sau chestii de genul.

Puteți lăsa comentarii prin email, Facebook, Twitter, Google+ ori WordPress