Știai că laptele și cafeaua mai mult dăunează decât să facă bine?

Știai că licoarea neagră numită cafea, poate să scadă calcemia? Da, în timp ce crezi că dacă bei cafea capeți energie, riști, de fapt, să pierzi foarte mult calciu consumând-o. Cu alte cuvinte, în loc să primești minerale în corp, așa cum se crede, le cam pierzi. Și ai parte și de dezhidratare. De asta recomandat ar fi  consumul de apă împreună cu ea.

Cafeaua nu face decât să mărească ritmul cardiac și nicidecum nu înlătură oboseala ori somnul. Dovadă fiind faptul că la scurt timp după consumare, moleșeala revine. Totuși, unul dintre plusuri ar fi efectul său împotriva constipației, ea activând tranzitul intestinal.

Dar cu celelalte efecte negative ce ne facem? Plus că, așa cum ziceam, poate da o stare de agitație mai mult decât de energie. Cel puțin, așa e în cazul meu.

Însă știai că există alternative pentru a te revigora?

În cazul în care dorești o altă soluție de revigorare, ai putea înlocui cafeaua cu ceaiul negru. Cei care îl consumă susțin că nu are efecte adverse și te menține treaz/ă mai multă vreme decât cafeaua. La fel și ceaiul verde.

Ambele tipuri de ceai necesită atenție la procesul de infuzare. Dacă se infuzează între 2 și 5 minute, ceaiul are efect de calmare. Pe când dacă se ajunge la maxim 7 minute, efectul său este de cafeină.

Și acum câte ceva despre lapte

Știai că laptele de soia, migdale, cocos și altele asemenea, conțin mai mult calciu decât laptele de vacă? Lactatele obișnuite (și carnea) au aciditate crescută și atunci când bei lapte, crezând că iei calciu din el, de fapt îl pierzi și pe cel pe care îl ai. Organismul se vede nevoit să lupte cu aciditatea laptelui și astfel pierde în loc să asimileze calciul în oase. Și totodată și riscul de a face osteoporoză crește.

Știai că de obicei calciul se poate pierde prin urină mai mult în cazul celor care consumă carne și lactate? Și nu o spun eu, ci experimentele ce datează încă din 1912. La polul opus, fructele și legumele ajută mult la asimilarea calciului în organism. Deci și ceea ce consumăm contează. Dar să continuăm.

S-a constatat, după un studiu făcut pe o sută de mii de oameni, că laptele de vacă provoacă nu doar fracturi de oase, ci și cancer. Dacă se consumă pe termen lung, poate face mult mai mult rău decât bine organismului uman.

Încă din 1997, Institutul American pentru Cercetare a Cancerului a publicat o analiză prin care s-a descoperit că odată cu consumul de lapte și riscul de a face cancer crește. Inclusiv diabet se poate face în urma consumului ridicat de lapte.

Cine dorește în continuare să bea lapte, măcar să încerce să o facă mai rar și să renunțe la cel pasteurizat, fiindcă acela e mult mai dăunător sănătății. Iar pentru cei care vor să renunțe definitiv la cel de vacă, pot oricând să-l înlocuiască cu laptele vegetal.

La final aș vrea să te întreb: Știai aceste lucruri? Care e părerea ta? Aștept răspunsul în secțiunea de comentarii.

10 thoughts on “Știai că laptele și cafeaua mai mult dăunează decât să facă bine?

  1. Si sursa informatiilor este? 🙂

    Din propie experienta, nu cred mare parte din aceste info. Si ceaiul negru are acelasi efect precum cafeaua, indiferent de cat timp il prepari, am incercat pe pielea mea. Practic, ambele sunt excitante si genereaza adrenalina, iar din cauza asta dispare somnul.

    Cu privire la partea a doua, nu prea sunt deloc de acord. E adevarat, laptele de vaca o fi avand si efecte negative, e clar dar nu cred ca sunt atat de multe si apoi, niciodata nu ma va convinge ceva ca un produs sintetizat industrial, precum laptele vegetal, va fi mai bun ca laptele de vaca.

    1. Sursa este internetul, mărturiile oamenilor, experiența mea și studiile menționate. Eu devin agitată dacă beau cafea, în schimb nu-mi fură somnul. Iar despre lapte, nu eu afirm astea, cercetătorii o fac. Eu prefer laptele vegetal, gustul celui de vacă (simplu) niciodată nu mi-a plăcut. Oricum, am vrut doar să expun ce am aflat, nimic mai mult. Știu că păreri pro și contra mereu vor exista, indiferent despre ce ar fi vorba. Așa că cine dorește, poate aprofunda și alege ce-i place. Dar să nu ignorăm nici efectele negative doar pentru că nu credem că sunt posibile 🙂

  2. stiam ca licoarea asta magica numita cafea e responsabila de pierderea calciului si de deshidratare… si ce e mai grav e ca eu nici cafea nu prea mai beau, m-am invatat cu porcariile alea de 3in1. lapte, in schimb, beau rar, mai mult cu cereale, dar destul de greu… mai degraba as bea un lapte de soia sau de migdale. sunt mare amatoare!

Puteți lăsa comentarii prin email, Facebook, Twitter, Google+ ori WordPress